Respect ! Tubuh Model Cantik Ini Terbakar Teruk Namun Sang Kekasih Tetap Setia

Salut! Tubuh Model Cantik Ini Terluka Bakar Namun Sang Kekasih Tetap Setia
   
Inilah yang dinamakan cinta sejati, tidak mengenal kaya atau miskin, tua atau muda bahkan cantik atau hodoh. Mereka hanya mengenal kasih sayang.Pasalnya, musibah yang dialami setiap manusia akan datang pada bila-bila saja dan di mana saja. Seperti yang dialami wanita bernama Turia Pitt, model cantik yang terkena luka bakar di seluruh tubuhnya hingga membuat wajahnya meleleh. namun, itu tidak menghalang sang kekasih untuk terus mencintainya hingga kini."Dia sangat cantik. Keperibadiannya bahkan jauh lebih cantik ".Itulah ungkapan dari sang kekasih yang bernama Michael Hoskin terhadap Turia.Sekilas, ungkapan ini seperti kalimat yang biasa saja selayaknya pujian yang sering dilontarkan seorang lelaki kepada kekasihnya. Namun, jika kita tahu, mereka bukanlah pasangan yang biasa. Terutama kerana Turia mempunyai luka bakar 65% di tubuhnya.Jika banyak laki-laki yang tertarik dengan wanita kerana penampilan fizikalnya, namun tidak bagi Hoskin. Dia memiliki cinta yang amat tulus terhadap wanita yang dipacarinya sejak masih sekolah.Musibah yang dialami Turia bermula pada tahun 2011. Pada masa itu, Turia sedang mengikuti pertandingan maraton di Kimberley. Tidak diduga, ketika sampai di laluan 100 km, terjadi kebakaran hebat di hutan yang menjadi lintasan marathon tersebut. Turia dan empat pelari lain terperangkap dalam kebakaran tersebut. Mereka tidak boleh menyelamatkan diri kerana di seluruh penjuru telah dipenuhi dengan kobaran api



Kebakaran ini membuat Turia menderita luka bakar yang sangat serius. Ia bahkan sempat koma dan harus dirawat intensif selama 5 bulan di Sydney 's Concord Hospital.

Model cantik ini kehilangan kulitnya yang mulus, hidungnya yang mancung bahkan ibu jari kanannya terpaksa dipotong. Namun, di saat terpuruk seperti itu, Hoskin justru semakin mencintainya.

Pada masa Turia terkapar di rumah sakit, sang kekasih membeli cincin dan berniat untuk melamar Turia setelah ia bertambah baik. Rencana tersebut akhirnya benar-benar berlaku. Kedua-duanya kini telah berkahwin.
Sikap Michael yang romantis ini menjadi sumber kekuatan tersendiri bagi Turia. Hasilnya, kisah hidup dan cintanya terkandung dalam buku berjudul "Everything to Live For"
0 Komentar untuk "Respect ! Tubuh Model Cantik Ini Terbakar Teruk Namun Sang Kekasih Tetap Setia"

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info