Rawatan Kecantikan Yang Pasti Anda Tidak Ingin Lakukan Untuk Kelihatan Cantik

Merinding, Inilah Perawatan Kecantikan Paling Tak Biasa di Dunia
Inilah perawatan kecantikan paling tak biasa di dunia ©Mirror.co.uk

Bagi kebanyakan wanita, urusan penampilan memang perlu diutamakan. Sehingga kamu sendiri nggak bakal heran bila sebahagian besar daripada mereka pasti akan merawat tubuh dan wajah. Bermula dari penjagaan yang mudah di rumah sampai dengan pergi ke salon atau bahkan ke klinik kecantikan khusus.

Nah, bercakap soal penjagaan kecantikan kaum hawa. Tentu kamu sebagai seorang wanita bakal paham betul dengan berbagai macam jenis rawatan kecantikan yang boleh kamu dapatkan di salon atau klinik khas tersebut. Mulai dari spa, facial, lulur atau bahkan urut pun tentu boleh dilakukan dengan harga yang berpatutan sampai yang mahal.

Di mana, rawatan itu bakal diaplikasikan dengan berbagai macam bahan alami 'Homemade' atau buatan kilang yang mengandungi buah-buahan, bunga atau rempah-rempah berkhasiat tertentu. Namun, nyatanya rawatan kecantikan juga boleh ekstrem lho, seperti dilansir melalui Mirror.co.uk.

Inilah penampakan perawatan kecantikan dengan menggunakan siput dan ular ©Mirror.co.uk
Inilah penampakan rawatan kecantikan dengan menggunakan siput dan ular © Mirror.co.uk

Walah, rawatan macam apa itu? Yap, rawatan ini biasanya berasal bahan-bahan atau menggunakan media yang tak lazim. Seperti misalnya topeng muka yang dibuat daripada najis burung, facial siput dan ular atau yang menggunakan topeng diperbuat daripada plasenta biri-biri. Duh, kok ya ada-ada saja sih. Lalu, seperti apa sih rawatan yang super ekstrem begitu.

Kalau di luar negeri sih, rawatan seperti facial dengan topeng plasenta biri-biri itu boleh dilakukan di Harvey Nichols yang terletak di London dan Edinburgh. Di mana pelanggan boleh diremajakan kembali kulit wajahnya dengan harga 185 Pound (sekitar Rp 3.5 juta) bagi setiap sesi.
Mana nih yang kamu pilih masker burung atau plasenta domba? ©Mirror.co.uk
Mana nih yang kamu pilih topeng burung atau plasenta biri-biri? © mirror.co.uk

Sedangkan untuk facial yang memakai jasa ular ini boleh dinikmati di Ada Barak 's Carnivorous Plant Farm, Israel dengan harga 58 Pound (sekitar Rp 1.1 juta) bagi setiap sesi. Kemudian untuk facial siput juga boleh dinikmati di beberapa kedai di Inggeris dengan harga (sekitar Rp 932 ribu) bagi setiap sesi pula.
Wah, rawatannya cukup mahal juga ya. Lalu, bagaimana dengan topeng kotoran burung? Nah, kalau untuk topeng ini boleh dinikmati di Spa To You, Hilton and London 's Park Lane dengan harga 180 Pound (sekitar Rp 3.3 juta) setiap kali datang. Kalau soal khasiat sih, rumornya yang paling berasa kesannya sebahagian besar adalah topeng plasenta biri-biri itu. Namun, sehingga kini kebanyakan pelanggan rawatan ekstrem itu cuma ingin mencuba sensasinya semata
0 Komentar untuk "Rawatan Kecantikan Yang Pasti Anda Tidak Ingin Lakukan Untuk Kelihatan Cantik"

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info