Senarai 5 Film yang Wajib Ditonton di Awal 2016

Tak terasa tahun baru pun telah tiba, hawa bercuti panjang pun sepertinya masih terasa. Mari mulakan bulan pertama di 2016 dengan tayangan filem-filem terbaru.

Ya, meski demam Star Wars: The Force Awakens yang tayang di pawagam akhir tahun lalu masih belum usai, namun bulan Januari ini sineas dunia bersedia untuk melancarkan filem-filem yang tak kalah keren.

Berikut 5 filem keren jebolan Hollywood yang kemungkinan besar tayang di bulan Januari di seluruh pawagam Indonesia. Check out selengkapnya: (boy / git)



13 HoursSiapa yang meragukan pengarah cemerlang bernama Michael Bay? Ya, Bay dikenali jagoan dalam membuat filem drama hingga bertema aksi seru dan letupan, mulai dari Armageddon hingga Transformer.Kali ini ia mengangkat tema keganasan dan patriotisme Amerika melalui filem bertajuk 13 Hours. Filem arahannya ini bercerita tentang dokumentasi apa yang berlaku di kediaman diplomat AS di Benghazi, Libya pada 11 dan 12 September 2012.Serangan pengganas tersebut kemudian menewaskan Duta Besar AS untuk Libya J. Christopher Stevens, pegawai dinas perkhidmatan maklumat AS Sean Smith serta dua pegawai kontraktor CIA. Filmnya memfokuskan pada misi penyelamatan yang dilakukan oleh pasukan tentera khas AS semasa kejadian nahas itu berlangsung.Filem ini diangkat dari buku bukan fiksyen Mitchell Zuckoff berjudul 13 Hours: The Inside Account Of What Really Happened In Benghazi. Filem ini dibintangi para pelakon pendatang baru seperti James Badge Dale, John Krasinski, Toby Stephens, Pablo Schreiber, Max Martini, David Denman, Dominic Fumusa dan Freddie Stroma.


Bagi anda peminat siri Game of Thrones tentu tidak asing dengan sosok Natalie Dormer. Ya, setelah dirinya berjaya menjadi pelakon penyokong di franchise Hunger Games, kini di filem The Forest saatnya ia jadi bintang utama.

Sara yang dilakonkan Natalie merupakan seorang wanita muda asal Amerika, melakukan perjalanan ke Jepun untuk mencari adik kembarnya Jess yang hilang secara misteri di hutan Aokigahara.


Di Jepun, Hutan Aokigahara dikenali sebagai tempat banyak orang bunuh diri. Sara yang memutuskan mencari Jess nekad bermalam dalam hutan. Namun apabila malam datang, hal-hal aneh mulai terjadi. Ingin tahu?
 



the Revenant

Mendengar nama Leonardi DiCaprio, sudah pasti filem ini luar biasa sejuk. Film besutan Alejandro González Inarritu ini berjudul The Revenant.

Kolaborasi antara DiCaprio dan Alejandr konon melahirkan karya yang dahsyat. Penampilan Leo di sini digadang-gadang pada akhirnya akan membawanya meraih Oscar Pelakon Terbaik untuk pertama kalinya.

The Revenant mengisahkan sosok Hugh Glass (Leonardo DiCaprio), seorang pemburu yang nyaris mati kerana diserang beruang grizzly. Ditinggal kedua temannya, Glass berusaha bangkit, bertahan hidup di tengah alam liar Amerika dan balas dendam atas apa yang sudah terjadi pada dirinya.



Kung Fu Panda 3

Kung Fu Panda menjadi franchise berjaya studio animasi DreamWorks Animation selain Shrek.

Filem ini merupakan sekuel ketiga dari hikayat panda jago Fu, Po (Jack Black). Di filem pertama kita melihat bagaimana Po memperoleh keahlian Fu-nya, di filem kedua mula sedikit mengetahui latar belakang masa kecilnya yang traumatik.

Sedangkan di filem ketiga ini, Po bertemu ayah biologisnya, serta Mei Mei (Kate Hudson) yang akan ia nikahi, serta bertarung melawan roh dari masa lalu bernama Kai (Jk Simmons).


  
The 5th Wave

Filem Hollywood satu ini diangkat dari buku karangan Rick Yancey. Filem bergenre young-adult atau remaja-dewasa ini mengisahkan sebuah serangan alien berlaku dalam 5 gelombang.

Gelombang pertama, bumi gelap gelita saat elektrik di seluruh dunia padam. Gelombang kedua, bumi dilanda tsunami yang dahsyat. Gelombang ketiga, sebuah wabak menjangkiti manusia dan gelombang keempat, para alien turun untuk menceroboh. Masih ada gelombang terakhir yang akan dilakukan oleh para alien. Jika gelombang kelima berjaya, maka dipastikan umat manusia akan punah.

Filem yang tayang sejak akhir tahun lalu dibintangi pelakon remaja Chloe Grace Moretz sebagai salah satu dari sedikit manusia yang selamat dari pencerobohan alien. Ia akan cuba mencari tahu apa jenis gelombang kelima dan bagaimana cara melawan balik para alien.
 
0 Komentar untuk "Senarai 5 Film yang Wajib Ditonton di Awal 2016 "

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info