Putri Kerajaan Arab Saudi Ini Gemar Memakai Pakaian Terbuka


Siapapun pasti tidak akan pernah menyangka kalau salah seorang Putri dari Kerajaan Arab Saudi yang lekat dengan citra Islam, malahan prestasi beliau tidak islami seperti halnya para wanita di negara-negara Islam.

Ya, begitulah Deena Abdulaziz Al-Saud yang merupakan istri dari Pangeran Abdulaziz bin Nasser bin Abdulazziz Al Saud. Mereka dikurniakan 3 anak iaitu satu anak perempuan dan sepasang anak kembar.

princess Deena Abdulaziz Al Saud
Putri Deena Abdulaziz Al Saud dan suaminya Pangeran Abdulaziz bin Nasser bin Abdulazziz Al Saud. 

Deena terlihat berbeda ketimbang wanita-wanita Arab lainnya. Deena tidak mengenakan hijab atau burqa. Dalam kesehariannya, Deena yang sudah lama menetap di New York, Amerika Serikat, lebih memilih mengenakan gaya busana modern dan cenderung edgy.

Princess Deena Abdul Aziz Al Saud
Putri Deena Abdulaziz Al Saud (kiri) mengenakan kemeja dengan kancing yang dibiarkan terbuka

Deena terlihat sering memakai kemeja bercelah terbuka di bahagian lengan dan seluar panjang longgar. Atau juga mengenakan skirt mini yang dipadankan dengan jaket kulit hitam, seperti seorang ahli muzik rock wanita.

Untuk urusan tata rambut, dia memilih gaya praktikal dan dinamik, yakni pendek atau potongan rambut model bob.

Pilihan tuan putri ini untuk tidak mengenakan hijab atau burqa, ternyata banyak mendapat kecaman dari pelbagai pihak. Namun, bukannya memikirkan komen sinis orang lain yang ditujukan kepadanya, Deena tetap berpegang teguh pada pilihannya untuk berpakaian sesuai selera dan kegemarannya.

Princess Deena Abdulaziz Al Saud
Putri Deena saat tampil dengan busana yang menerawang di bagian dada

Tidak banyak yang tahu bahawa Dna merupakan tipikal wanita Arab yang anti mainstream. Ia merupakan sosok wanita yang berdikari. Dia bukan jenis wanita yang hanya boleh bersandar pada suaminya, kerana ia mempunyai perniagaan di bidang fashion.

Princess Deena Abdulaziz Al Saud
Foto lama Putri Deena Abdulaziz Al Saud ketika menghadiri suatu acara fashion show

Putri Deena mempunyai butik bernama DINA di Riyadh, Arab Saudi. Butik ini amat sangat eksklusif pasalnya tidak sembarang orang boleh masuk dan membeli-belah di butik milik Deena ini. Kerana Deena memilih dan menjemput sendiri pecinta mode yang dibenarkan membeli-belah di D'NA.

D'NA Boutique
Salah satu sudut bagian dalam butik D'NA

Rasa cintanya pada fashion, membuat Deena banyak berteman dengan sejumlah perancang pakaian papan atas di dunia. Alhasil, dia pun mempunyai rangkaian kerja mumpuni di ranah mode.

Hal ini sangat menguntungkanya perniagaan butiknya yang selalu mempamerkan koleksi-koleksi khas dan koleksi terhad dari sejumlah perancang busana serta label fesyen premium kelas atas.
(Bright Side, Vogue, Huffington Post)
0 Komentar untuk "Putri Kerajaan Arab Saudi Ini Gemar Memakai Pakaian Terbuka"

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info