Rogol Sejumlah Wanita Bekas Polis ini Dipenjara 263 Tahun

Perkosa Sejumlah Wanita Mantan Polisi ini Dipenjara 263 Tahun
 
Seorang bekas polis yang sempat bertugas di Oklahoma City dijatuhu hukuma 263 tahun penjara kerana melakukan gangguan seksual terhadap empat orang wanita dan melakukan serangan seksual kepada sejumlah wanita lain ketika sedang menjalankan tugasnya.




seperti dilapor dari CNN, pada Disember lalu, mahkamah Oklahoma City menyatakan jika Daniel Holtzclaw (29) menjadi suspek kerana melakukan 18 daripada 36 tuduhan penyerangan seksual dan juga rogol. Keputusan ini ditetapkan oleh Hakim Daerah Timothy Henderson, menyusul pelbagai kesaksian para korban yang menyatakan Daniel telah menghancurkan hidup mereka.

Pendakwa juga menyampaikan bahwa Daniel mengira dengan memperkosa dan memaksa para wanita ini melakukan hubungan seksual, para korbannya tak akan berani melaporkan tindakan Daniel kepada pihak berwajib.



"Saya sangat ingin hidup saya kembali, kehidupan saya sebelum dia renggut," kata Jannie Ligons, salah satu korban perkosaan Holtzclaw, di hadapan mahkamah, Kamis (21/1).

Korban lain, Sherry Ellis, menyatakan kepada mahkamah bahawa dia tidak pernah berfikir seorang polis akan melakukan tindakan semacam itu.



"Dia layak menerima (hukuman) itu. Tak ada hari tanpa saya teringat bagaimana saya diganggu," kata Sherry.

Sebanyak 13 wanita memberi keterangan di mahkamah dan menceritakan kronologi pertemuan mereka dengan Daniel hingga polis itu memaksa mangsa dan mengganggu secara seksual.

Daniel melakukan gangguan seksual kepada beberapa wanita dalam kurun waktu antara Disember 2013 hingga Jun 2014. Beliau mensasarkan mangsanya yang sebahagian besar berasal dari Afrika hingga Amerika yang miskin di Oklahoma City.




Akhirnya Daniel dipecat dari pekerjaannya atas pelbagai tuduhan pada Januari 2015. Dan sebelumnya Daniel bekerja sebagai polis selama tiga tahun. Apabila dinyatakan bersalah oleh hakim, Holtzclaw mula menangis dan berkata "Aku tidak melakukannya," apabila dia digari keluar dari bilik mahkamah
0 Komentar untuk "Rogol Sejumlah Wanita Bekas Polis ini Dipenjara 263 Tahun"

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info