Inilah Lelaki Dengan Hidung Terpanjang di Dunia


Mehmet Ozyurek dari Turki mungkin memegang gelaran sebagai orang dengan hidung terpanjang di dunia yang masih hidup. Panjang hidung yang mempunyai kira-kira 8.8 sentimeter. Walau demikian, legenda hidung terpanjang di dunia dipegang oleh Thomas Wedders.

Thomas Wedders yang hidup pada tahun 1700-an, tercatat mempunyai hidung sepanjang 19 sentimeter. Amat panjangnya, hidung Thomas lebih kelihatan seperti paruh burung. Bahkan, panjang tersebut melebihi panjang saiz zakar rata-rata saat tegang yakni kira-kira 15 sentimeter.

Dipetik dari Express, Selasa (06/09/2016), lelaki dari Yorkshire, London ini sering diejek kerana bentuk hidung yang ia miliki. Namun demikian, Thomas cukup bijak untuk memanfaatkan kelebihannya tersebut.

Thomas bergabung dengan sarkas yang menampilkan persembahan aneh. Ia tampil sebagai lelaki dengan hidung terpanjang di dunia. Paras Thomas dengan hidung panjangnya kemudian diabadikan sebagai patung lilin di pertunjukan Ripley 's Believe it or Not di Sarkas Piccadilly, London.
0 Komentar untuk "Inilah Lelaki Dengan Hidung Terpanjang di Dunia "

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info