Telan Paku 15 Cm Lantaran Emosi pada Isteri, Akibatnya....






Apabila marah, fikiran terasa tidak jalan, sebab emosi telah mengurung kesedaran. Kalau sudah begitu, apapun boleh dilakukan, termasuk menelan paku sekalipun.

Lihatlah seorang lelaki asal China ini. Qi, demikian nama marganya. Usianya 36 tahun. Lelaki itu baru sahaja menelan paku sepanjang 15 sentimeter.


Saat melakukan aksi nekad itu, Qi memang tengah marah. Dia bertengkar dengan isterinya kerana suatu soal.


Ya itu tadi .... kerana fikirannya sudah dirubung emosi, otaknya tidak jalan lagi. Ditelanlah paku itu itu.Entah bagaimana boleh masuk hingga ke perut. Kok boleh ya? Tapi nyatanya boleh ya


Setelah menelan paku, Qi tak apa-apa. Tak ada yang aneh. Dia masih boleh berjalan ke sana ke mari. Segar bugar, tak merasa kesakitan.


Yang dilakukan Qi ini seperti ahli silap mata di televisyen. Bezanya, Qi tak punya keahlian, trik khusus, atau melakukan penipuan kamera. Dia telan paku itu bulat-bulat.


Namun sehari selepas itu, baru dia berasa sakit. Bahkan sampai tak boleh berdiri kerana menahan sakit di perut. 


Kerana sudah tak kuat menahan sakit, dibawah Qi ke sebuah rumah sakit yang berada di Shanghai, untuk mendapatkan rawatan.

Doktor memeriksanya dengan endoskop, dan terlihatlah sebuah paku panjang di dinding perut Qi. Salah satu ujungnya menancap di usus.


Beruntung, doktor boleh mengeluarkan paku itu dengan melakukan pembedahan. Sehingga Qi tak lagi merasakan sakit di perut.


Qi bukanlah kes pertama di China. Tahun 2014, seorang suami menelan paperclip saat bertengkar dengan isterinya.


Itulah mengapa kita perlu belajar mengawal diri. Salah satunya agar tidak melakukan perkara tidak masuk akal ini. Ah, ada-ada saja, jangan ditiru ya ....

(Sumber: Shanghaiist)
0 Komentar untuk "Telan Paku 15 Cm Lantaran Emosi pada Isteri, Akibatnya...."

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info