Seorang wanita muda yang dilaporkan hilang selama 10 tahun ditemui hidup di kafe siber.

Ilustrasi (alarabiya.net)
 
Apabila seseorang telah menghilang selama 10 tahun, maka dugaan kita kemungkinan besar orang tersebut sudah meninggal dunia. Namun, nampaknya lain lagi cerita yang datang dari China tentang seorang wanita bernama Xiao Yun.

Dilansir dari Ubergizmo, Rabu 25 November 2015, menurut laporan yang dikeluarkan oleh kerajaan China, seorang wanita berusia 24 tahun dilaporkan telah menghilang selama 10 tahun terakhir dan diduga telah tewas. Ternyata, wanita itu ditemui masih hidup di sebuah kafe siber.

Ceritanya bermula apabila Xiao Yun berumur 14 tahun. Dia dan ibunya bertengkar kerana suatu hal, dan saat pertengkaran itu sampai kemuncaknya, Yun memilih untuk kabur dari rumah.

Bingung mencari tempat untuk kabur, Yun memilih untuk tinggal di sebuah kafe siber berhampiran dengan tempat tinggal datuknya.

Datuk gadis itu mengetahui bahawa cucunya tinggal di kafe siber tersebut, namun enggan memberi tahu kedua-dua ibu bapa Yun.


Selama hidupnya, Yun mendapatkan wang dari membahagikan risalah beberapa tempat perniagaan di sekitar kafe siber tempat ia tinggal. Selain itu, dia juga kadang-kadang menjadi petugas juruwang di kafe siber.

Identiti Yun akhirnya terungkap ketika polis sedang melakukan pemeriksaan KTP rutin di wiliayah tersebut.

Polis mendapati bahawa KTP yang Yun pakai ternyata palsu. Polis lalu memaksa Yun untuk pulang, namun ia nampaknya tidak berniat untuk pulang ke rumah.

Apabila keluarga Yun dimintai keterangan, sang ibu mengatakan bahawa keluarga mereka sengaja mengekalkan nombor telefon dan tetap tinggal di wilayah itu untuk berjaga-jaga jika Yun kembali ke rumah atau menghubungi mereka.

Setelah dilakukan mediasi, akhirnya Yun bersedia untuk pulang dan tinggal kembali bersama keluarganya.

"Saya memang keras kepala dan memang cepat marah. Makanya saya sering memarahi dia. Namun sekarang dia sudah dewasa, saya tidak akan memarahi dia lagi," kata ibu Yun. (Dhi / poy)
0 Komentar untuk "Seorang wanita muda yang dilaporkan hilang selama 10 tahun ditemui hidup di kafe siber."

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info