Kerana Terlalu Asyik Main Handphone Sambil Jalan..Inilah Akibatnya

Ladies, anda perlu lebih berhati-hati lagi apabila menggunakan telefon bimbit. Apalagi kalau menggunakannya sambil jalan di muka umum. Kalau anda ceroboh dan terlalu fokus pada telefon bimbit yang anda gunakan, salah-salah anda boleh kena sial dan musibah yang pastinya tidak akan pernah anda harapkan.
Seorang gadis remaja kena sial ketika keasyikan main telefon bimbit. Dipetik dari mirror.co.uk, gadis yang tak disebutkan namanya itu tadinya terlalu fokus menggunakan telefon bimbitnya ketika berjalan di kawasan Bandar Mianyang, Sichuan, China. Ketika ia sedang sibuk menghantar mesej teks kepada temannya, ia tak sedar ada penutup lubang pembetung di depannya. Hasilnya, kakinya yang ramping itu terperosok melewati besi kisi-kisi dan terperangkap.
Pejalan kaki yang melintas cuba untuk menolong. Tapi tak ada yang boleh mereka lakukan. Akhirnya petugas pemadam kebakaran pun dipanggil. Baru 45 kemudian, kaki gadis tersebut boleh dibebaskan dari besi jeriji penutup pembetung tersebut. Wah, tak terbayang bagaimana perasaan si gadis saat kakinya tersepit selama itu, ya Ladies.


Foto: copyright mirror.co.ukFoto: copyright mirror.co.uk
 
Jurucakap pasukan bomba Ming Lai berkata, "Kami akhirnya berjaya melepas kisi-kisi penutup pembetung itu dan langsung membebaskannya. Kaki gadis itu sedikit lecet dan lebam serta sedikit mati rasa akibat tersepit kisi-kisi besi namun dia baik-baik saja dan tak perlu dirawat di rumah sakit. "

Seorang saksi mata Jun Niu yang memuat naik foto gadis tersebut berkata, "Dia pasti malu sekali, dia terus menutupi wajahnya ketika orang-orang lain mengerumuninya, jelas sekali ia ingin segera pergi saja dari sana." Ia juga menambahkan kalau tubuh gadis itu memang sangat kurus. Selain itu kisi-kisi besinya juga agak bengkok, tak heran kalau kaki gadis itu boleh dengan mudah terperosok ke dalamnya.

Ladies, semoga anda tak pernah mengalami kejadian yang menimpa gadis ini. Kita perlu lebih waspada dan berhati-hati lagi apabila menggunakan telefon bimbit, di mana pun dan bila pun.
0 Komentar untuk "Kerana Terlalu Asyik Main Handphone Sambil Jalan..Inilah Akibatnya"

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info