Di Korea,Wang Rm100 Ribu Bertabur Di Jalanan Diabaikan Penduduk..Kalau Di Malaysia..??


 
Siapa yang tak mahu wang? jika kamu mencari wang pastilah langsung di pungut, hehehe.
 
Namun beza hal nya dengan orang yang ada Korea Sebuah kejadian aneh yang jarang terjadi di belahan bumi mana pun kelihatan di Korea Selatan. Seorang wanita misteri tak ada angin tak ada hujan tiba-tiba menyebarkan wang kertas. Anehnya, tak ada satu pun warga yang berani mengutip lembarang wang tersebut. Dilaporkan media tempatan, wanita 56 tahun itu menyebar wang 22 juta Won atau sekitar R100 Ribu di jalanan Seoul Square pada Selasa (22/3). Di lokasi tersebut ada beberapa pejalan kaki lain yang tak bertindak balas.


Mereka hanya melihat wanita itu membuang wangnya tanpa berani mengambilnya. Dari keterangan warga yang enggan menyebut namanya, dia mengaku tak berani mengambil wang di jalanan itu sebab tak ingin berurusan dengan undang-undang.
 
Menurut undang-undang Korea Selatan, mengambil yang tergeletak tanpa pengetahuan pemiliknya boleh dikenakan hukuman penjara atas kecurian. Sementara itu, wanita pembetung wang itu menjelaskan alasan dia melakukan aksinya itu.
 
Dia menyebarkan wangnya kerana takut suami dan anaknya akan merebut wangnya. Polis berkata, wanita itu ke lokasi kejadian menggunakan teksi dan dikawal penjaga masa membawa beg yang penuh dengan wang. Demikian dilapor dari Asiaone.
0 Komentar untuk "Di Korea,Wang Rm100 Ribu Bertabur Di Jalanan Diabaikan Penduduk..Kalau Di Malaysia..?? "

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info