9 Tahun Bersama, Wanita Ini Baru Tahu Kalau Suaminya Transgender


9 Tahun Bersama, Wanita Ini Baru Tahu Kalau Suaminya Transgender
Inilah sosok isteri yang tak sadar punya suami transgender ©Stomp.com.sg





Kisah ini bukanlah sesuatu yang boleh dibanggakan oleh sosok wanita bernama Chua Soo Fong (47) asal Singapura. Wanita yang baru sahaja merasai indahnya kehidupan rumah tangga ini tak menduga kalau ia bakal berpisah dengan Chai Woon Wuy (50). Tentu banyak masalah yang dihadapi di kehidupan rumah tangga mereka, namun kenyataan yang baru ia tahu selepas perceraian itu membuatnya shock berat.

Bagaimana tidak, kalau ternyata selama ini Chai yang dikenali sebagai seorang laki-laki itu dulunya adalah seorang perempuan bernama 'Margaret'. Di mana sosok Chai ini sudah berganti jantina jauh sebelum mengenal Chua pada tahun 2002 silam. Mungkin kamu sendiri bakal berfikir aneh soal kisah ini. Sebab, Chua sendiri yang tinggal bersama Chai sejak 9 tahunan itu pun tak menyedari keanehan yang dibuat oleh suaminya tersebut.

Padahal selama ini, Chua pun bercerita kalau tanda-tandanya juga sudah banyak. Tapi mau bagaimana lagi, kerana Chua begitu mencintai suaminya itu ia pun tak menaruh curiga sedikit pun sejak awal mereka jumpa. Di mana. Chua sendiri mengaku bertemu dan menjalin hubungan serius ketika bertemu Chai melalui dalam talian, seperti dilansir melalui Stomp.com.sg.

Inilah potret saat mereka berdua menikah ©Stomp.com.sgInilah potret saat mereka berdua menikah ©Stomp.com.sg
Malah, selepas menjalin hubungan serius mereka pun juga berpindah ke sebuah apartmen dan hidup bersama selama kurang lebih tujuh tahun lamanya hingga akhirnya berkahwin pada tahun 2009. Hingga kemudian, keadaan rumah tangga mereka pun cukup kacau kerana tingkah laku suaminya yang boros dan kerap memakai atau meminjam wang Chua dalam jumlah besar.

Saat Chua dan Chai masih berumahtangga ©Stomp.com.sgSaat Chua dan Chai masih berumahtangga ©Stomp.com.sg

Bahkan Chua sendiri pun pernah diminta suaminya itu untuk membelikannya sebuah pangsapuri mewah atas nama Chai. Selain itu parahnya, Chua pun mengaku tak pernah diberi nafkah batin oleh suaminya tersebut dengan pelbagai alasan. Makanya tak heran kalau hubungan mereka selama ini hanya diwarnai dengan ciuman dan saling berpegangan tangan saja.

Hingga akhirnya, Chua pun tak kuat dengan tingkah laku suaminya tersebut dan mengajukan gugatan cerai pada tahun 2011 silam. Pada masa itulah sosok Chai yang yang sebenarnya terbuka. Chua pun menyesali perkahwinan ringkasnya tersebut, apalagi tak lama selepas perceraiannya. Chai pun sudah memimpin perempuan lain.
0 Komentar untuk "9 Tahun Bersama, Wanita Ini Baru Tahu Kalau Suaminya Transgender"

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info