Lelaki yang Stop Merokok Akan Diberi Ciuman dari Model Cantik

Heboh, Pria yang Stop Merokok Akan Diberi Ciuman dari Model
   
Di negara China, kempen larangan bahaya merokok digelar dengan aksi yang cukup kreatif dan mampu menarik perhatian para lelaki yang sebahagian besar pelanggan merokok. Ya, apalagi kalau bukan menggunakan jasa para wanita cantik.

Pasalnya, bagi siapa saja khususnya laki-laki yang rela bungkus rokok-nya dirampas oleh seorang model cantik dan seksi sebagai duta anti merokok yang berkeliling di bandar Beijing, akan diberikan ciuman percuma.

Seperti dikutip dari sebatasberita, pemerintahan di China sudah sangat bimbang atas merebaknya lelaki yang ketagihan merokok dan salah satu cara yang mereka lakukan adalah dengan aksi seperti itu.


Untuk diketahui, China merupakan pengeluar sekaligus pelanggan tembakau terbesar di dunia. Hasil pengeluaran China National Tobacco Corporation sebanyak 42% dieksport ke negara-negara lain. Sementara itu, 1 juta daripada 300 juta perokok di China meninggal setiap tahun. Hal inilah yang membuat kerajaan tempatan membuat larangan bahaya merokok di tempat umum.

Kerajaan memberikan tugas kepada seorang model yang tak disebutkan namanya untuk membawa kain rentang bertulis 'akan dicium jika mahu berhenti merokok'. Untungnya, kempen ini langsung ditanggapi positif oleh masyarakat setempat, sehingga dari kabar beredar banyak lelaki yang mahu berhenti merokok kerana mereka ingin dicium model tersebut. Terbukti, dalam sehari, jumlah perokok di China langsung turun drastik.
0 Komentar untuk "Lelaki yang Stop Merokok Akan Diberi Ciuman dari Model Cantik"

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info