Mengungkap Cerita Mengerikan Di Balik Karakter Hello Kitty!



Menguak Cerita Mengerikan Di Balik Karakter Hello Kitty!

Siapa tak kenal dengan watak paling popular satu ini? Ya, inilah Hello Kitty, berbulu putih dengan tubuh mungilnya mampu membuat orang merasa gemas dan jatuh cinta. Namun, di sebalik rupa yang comel dan lucunya, watak-watak yang dikenali sebagai kucing perempuan ini menyimpan kisah menyeramkan.

Lagenda menyebutkan kisah Hello Kitty ini bermula pada sekitar tahun 1970-an antara seorang ibu dan anak gadisnya di Jepun. Diceritakan ibu ini mempunyai seorang anak perempuan yang mengidap penyakit kanser mulut. Sang ibu berusaha berkeliling mencari rumah sakit untuk merawat anaknya. Namun, tak ada satu pun rumah sakit yang boleh membantu untuk menyembuhkan anak perempuannya.


Si ibu terus berjuang pantang menyerah mencari cara untuk menyembuhkan anaknya, ia bahkan selalu pergi ke gereja untuk berdoa agar Tuhan mampu mengangkat penyakit yang dideritai sang anak. Sekian lama usaha yang ditempuh tak juga menunjukkan hasil, sang ibu pun putus asa dan akhirnya sang ibu pergi ke sebuah ritual sesat untuk meminta pertolongan pada iblis untuk meminta menyembuhkan anaknya.


Akhirnya sang iblis membuat perjanjian dengan sang ibu, iaitu dengan membuat watak sang iblis yang boleh diterima dan disukai banyak orang. Demi kesembuhan sang anak ibu ini pun melakukan semua permintaan sang iblis. Ketika sang anak sembuh, wanita ini akhirnya menubuhkan sebuah syarikat mainan dengan watak utama Hello Kitty.

Di Jepun Hello Kitty mempunyai makna berbeza, kata 'Kitty' bererti 'Devil' jadi 'Hello Kitty' bererti 'Halo Devil'. Jika anda perhatikan watak Hello Kitty tidak mempunyai mulut yang menunjukkan keadaan anak sang ibu yang terkena kanser mulut. Dan tahukah anda? Jika telinga pada Hello Kitty ini ternyata bukanlah telinga seperti yang anda kira selama ini. Ini adalah bentuk tanduk yang meruncing diatas kepala yang mencerminkan tanduk iblis, hal ini yang membuat Hello Kitty disebut-sebut sebagai putri iblis.
0 Komentar untuk "Mengungkap Cerita Mengerikan Di Balik Karakter Hello Kitty!"

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info