Jepun Buka Restoran Jual Daging Manusia Di Tokyo

Restoran “The Resoto Ototo No Shoku Ryohin” merupakan restoran yang pertama menghidangkan daging manusia. Restoran ini telah viral di laman sosial pada awal bulan November yang lepas.

Pada bulan November 2017, terdapat sebuah berita yang mengatakan bahawa terdapat restoran yang menghidangkan daging manusia di Tokyo baru-baru ini telah viral di laman sosial. Restoran yang viral tersebut  dikatakan beroperasi di bawah nama Jepun iaitu “The Resoto ototo no shoku ryohin”” yang bermaksud menyajikan daging manusia kepada pelanggan

Sebuah restoran “The Resoto Ototo No Shoku Ryohin”, ini  membuka pintunya kepada orang Jepun dan dari seluruh dunia, di mana ia menawarkan pelanggan menu bervariasi di mana harga berbeza dari 100 hingga 1000 euro, namun begitu hidangan  daging manusia, mempunyai harga yang agak mahal iaitu 1193 dolar AS.
Sumber-sumber berita antarabangsa telah melaporkan bahawa pelancong dari negara Argentina, adalah orang pertama yang memakan daging manusia di restoran ini.

Di Jepun sejak 2014 undang-undang telah diluluskan yang membolehkan penggunaan daging manusia, tetapi perlu memastikan keadaan yang selamat seperti tahap kebersihan. Namun begitu mungkin, 99% penduduk dunia tidak akan bersetuju dengan tindakan restorang ini.
Banyak persoalan yang muncul di minda ialah di manakah restoran ini mendapat daging manusia.
0 Komentar untuk "Jepun Buka Restoran Jual Daging Manusia Di Tokyo"

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info