Inilah 5 Negara Yang Memiliki Tentera Paling Berdisiplin Di Dunia

Di mana-mana negara di dunia, para anggota tentera memang dikenali dengan disiplin mereka yang tinggi. Tentera juga tidak terlepas dengan jadual yang ketat dengan latihan-latihan ketenteraan yang membuatkan mereka terpisah dari dunia yang sebenar.
Berikut merupakan 5 buah negara yang memiliki angkatan tentera yang sangat berdisiplin di dunia.

#1. China

Sebagai sebuah kuasa tentera yang terbesar di dunia, angkatan bersenjata China merupakan sekumpulan tentera yang paling berdisiplin dan terlatih. Di China, setiap warganegara lelaki telah diwajibkan untuk menyertai pasukan tentera.
Latihan ketenteraan yang berpangkalan di Zhurihe, menyediakan keadaan pertempuran yang realistik dan keadaan latihan seperti peperangan yang benar-benar berlaku untuk memberi latihan yang terbaik kepada tentera mereka

#2. NAVSOG & CGSOG of the Philippines

Dikenali sebagai Pasukan Operasi Khas Tentera Laut (NAVSOG) dan Pasukan Pengendalian Khas Pantai (CGSOG), setiap anggota pasukan ini telah diwajibkan untuk melakukan latihan ketika dan selepas mabuk. Ia bukan sahaja kemahiran fizikal tetapi juga mental yang perlu dibuktikan.
Para anggota pasukan ini mengakui peranan wanita yang menjadi kekuatan mereka dan mereka juga perlu mematuhi peraturan untuk mendapatkan kekuatan fizikal dan mental. Setiap pagi, mereka akan menjalani latihan dengan berlari sejauh 6 batu, berenang sejauh 18 batu pada dan menembak di padang sasaran.

#3. Pasukan SEALs Amerika Syarikat

The SEALS Tentera Laut Amerika Syarikat, pembunuh Bin Laden, terkenal dengan keberanian dan kekuatan mereka. Perkataan SEAL bermaksud “Laut, Udara dan Tanah”.

#4. Tentera Israel

Selalunya berbanding dengan Delta Force dan US Navy SEALs, Israel Shayetet 13 merupakan sebuah pasukan tentera yang paling cekap di dunia. Tempat latihan mereka pula adalah rahsia dalam pasukan pertahanan Israel.
Mereka menjalani latihan selama 20 bulan untuk menggunakan senjata api dan latihan senjata berat selain diajar seni mempertahankan diri kebangsaan Israel.

#5. Tentera Korea Utara

Meskipun Korea Utara tidak pernah secara terbuka mengisytiharkan siapakah Storm Corps sebenar-benarnya, tetapi latihan dan kisah-kisah disiplin akan membuatkan anda takut untuk mendengarnya.
0 Komentar untuk "Inilah 5 Negara Yang Memiliki Tentera Paling Berdisiplin Di Dunia"

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info