Inilah Pekerjaan Yang Paling Menyeramkan Di Dunia


Perlu keberanian yang kuat, apabila anda memutuskan untuk menjadi seorang pemburu hantu. Terlebih jika tempat yang biasanya disukai oleh makhluk ghaib adalah yang sunyi, tidak diduduki dalam masa lama, atau sangat gelap.


Walaupun makhluk ghaib tidak boleh membahayakan manusia, tetapi kadang-kadang kita celaka oleh perilaku kita yang ketakutan. Yang boleh menyebabkan meninggal atau cedera. Tetapi jika anda melihat wanita cantik ini mungkin akan bertanya, apa pekerjaannya?

Dia adalah seorang jurugambar amatur, yang mengaku sering dihantui. Biasanya dia akan mencium bau ikan, atau bau hanyir, sebelum sebuah tragedi yang akan menyerang seseorang terjadi. Tetapi apa sebenarnya bau hanyir tersebut? Dan dari mana asalnya?




Laura Dickson, 27, yang berasal dari Sittingbourne, Kent, mendakwa sering mencium bau amis, sebelum sesuatu yang buruk telah berlaku, seperti seorang teman atau keluarga mati atau neneknya dibawa ke hospital.

Namun ia bukannya takut, kerana perkara tersebut yang ia alami telah ada selama 10 tahun. Dan bau khas ini, telah datang sebagai peringatan yang jelas untuk menjaganya.

Lantas hal ini juga menginspirasinya untuk menjadi pemburu hantu, dan dia telah menggunakan semangatnya untuk menjadi jurugambar, dan menangkap hantu melalui lensa kamera, bahkan mengambil gambar apa yang dia percaya sebagai hantu seorang sami di Kent.



"Pong selalu muncul tepat sebelum sesuatu yang buruk berlaku. Sejak aku masih kecil, aku sudah merasakan roh di sekitar saya. Aku akan menangkap kehadiran di bilik, dan bau amis akan datang sebagai peringatan," kata Dickson.

Aroma yang muncul bermula ketika Miss Dickson berumur sembilan atau 10, dan tidak lama selepas itu, seorang saudaranya dilarikan ke hospital setelah menderita stroke.

Itu adalah awal yang mendorong Dickson bekerja sebagai pemburu hantu, salah satu dari pemburu hantu perempuan di UK.



"Saya sering melawat bangunan lama untuk mengambil foto. Jadi saya terus melayari bangunan lama, mengambil gambar," tambahnya.

Pada bulan Januari tahun lalu, Dickson, yang bekerja sebagai masinis, mengambil gambar dari St Peter dan St Paul gereja di Borden, Kent, ketika ia mengambil gambar sosok misteri.

"Dalam salah satu foto, sosok hantu berdiri di tingkap gereja. Aku melirik dan hantu itu menghilang," katanya.
0 Komentar untuk "Inilah Pekerjaan Yang Paling Menyeramkan Di Dunia"

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info