Ahli Bina Badan Finland Sama Seperti Superhero 'Fantastic Four'


Seorang ahli bina badan berasal  dari Finland baru saja mengemparkan masyarakat. Sebabnya, ia kelihatan sangat mirip seperti salah satu superhero Marvel dari filem "The Fantastic Four" iaitu The Thing.

Nama lelaki tersebut adalah Jari Bull Mentula. Ia mempunyai otot yang sangat mirip dengan The Thing. Tidak hanya itu, kepalanya juga menjadi kedut saat sedang mengetatkan otot-ototnya.

Jari terkenal di IFBB (International Federation of Bodybuilders) selama 15 tahun . Ia juga pernah menjuarai European Bench Press Championships di tahun 2002, 2004, dan 2008. Jari pun menjadi semakin terkenal apabila fotonya yang sedang latihan angkat beban beredar di Reddit.

Ternyata bentuk kulit Jari yang mirip dengan The Thing disebabkan oleh sebuah penyakit yang tidak boleh diubati. Penyakit tersebut dikenal dengan nama Cutis Verticis Gyrata, yang biasanya disebabkan kerana penebalan kulit kepala.

Menurut Wikipedia, pesakit penyakit Cutis menunjukkan lipatan yang kelihatan pada punggung dan lipatan pada permukaan bahagian atas kepala. Jumlah lipatan boleh berbeza-beza dari 2 hingga kira-kira 10. Lipatan-lipatan tersebut biasanya lembut dan kenyal.






0 Komentar untuk "Ahli Bina Badan Finland Sama Seperti Superhero 'Fantastic Four' "

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info