Girlband K-Pop Ini Di Tahan kerana Di Sangka Pelacur Di Lapangan Terbang



Girlband K-Pop Ini Disangka PSK di Bandara

 Perlakuan tidak menyenangkan baru saja dialami oleh sekumpulan girlband asal Korea Selatan bernama 'Oh My Girl' di Amerika Syarikat.

Ya, ketika ingin melakukan photoshoot sampul album terbaru serta tampil di sebuah acara di Negeri Paman Sam tersebut, kelapan gadis cantik ini terpaksa tertahan di lapangan terbang Antarabangsa Los Angeles.

Seperti yang dipetik dari Tribunnews, pihak pengurusan WM Entertainment menjelaskan, kumpulan K-Pop tersebut dihentikan oleh aparat kastam Amerika Syarikat atau Customs and Border Protection. Pasalnya, mereka curiga dengan pakaian-pakaian mini dan segala pernah pernik yang akhirnya mengepung mereka sebagai pekerja seks komersial (PSK).

Ditambah kerana usia mereka yang masih muda, girlband yang dibentuk Mac 2015 ini dituduh sebagai 'perempuan yang diupah', yang kebetulan belakangan jadi isu besar di AS.


Selepas disoal siasat selama 15 jam, ahli 'Oh My Girl' akhirnya dipulangkan ke Korea Selatan. Pihak pengurusan sedang berunding dengan pihak peguam berkaitan kes tersebut.

WM Entertainment meminta nasihat soal undang-undang, untuk menguak apakah penahanan para gadis cantik itu oleh pegawai-pegawai di AS legal.

Kes penahanan girlband 'Oh My Girl' di lapangan terbang serta dituduh sebagai PSK pun sempat membuat netizen heboh. Beberapa awam merasa kasihan dengan kejadian yang dialami anggota K-Pop ini.

Alhasil, media antarabangsa hingga kini masih memberitakan masalah 'Oh My Girl', membuat mereka menjadi pembicaraan trending topic di media sosial.
0 Komentar untuk "Girlband K-Pop Ini Di Tahan kerana Di Sangka Pelacur Di Lapangan Terbang"

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info