Bar ini Dikecam Karena Jadikan Wanita Telanjang Sebagai "Pinggan"nya



Banyak cara boleh dilakukan sebuah restoran atau bar untuk menarik para pengunjung agar berpusu-pusu datang ke tempat mereka. Memberikan diskaun sehingga tawaran istimewa misalnya. Namun bagaimana jadinya, jika sebuah bar menawarkan kepada anda untuk makan dengan beralaskan 'pinggan' wanita telanjang sebagai wadahnya?

Seperti dipetik dari The Telegraph, hal inilah yang dilakukan oleh sebuah bar di Sydney, Australia dalam acara grand opening-nya dengan menjadikan wanita telanjang sebagai objek penarik minat para pengujungnya agar boleh merasakan makan di atas tubuh para wanita tanpa pakaian ini.

Hal ini ramai dikecam oleh masyarakat luas kerana beredarnya foto-foto para wanita yang berbaring di atas meja dengan ditutup buah-buahan segar di jejaring sosial Facebook. Bar yang diketahui bernama Cruise bar ini sengaja membuat pesta bergaya tropika untuk merayakannya bersama wanita tanpa pakaian.


Tanpa malu-malu, bar ini memuat naik foto suasana pesta di sana dan tak lupa meninggalkan pesan, "Malam menakjubkan apabila secara rasmi dibuka untuk umum. Foto-foto lain akan menyusul esok! ". Namun, sejumlah pengguna Facebook gagal paham dengan erti kata" menakjubkan "dari parti itu selepas melihat foto-foto perempuan telanjang yang dijadikan sebagai" hidangan ".Setelah foto tersebut diuunggah, banyak bermunculan komen dari orang-orang yang melihat kejadian itu. Bermula dari seorang bernama Jane Oakley yang menananggapi, "Terima kasih Cruise bar yang dengan terang-terangan menghina kaum wanita dan membuat mereka menjadi objek menjijikkan bahawa tubuh wanita hanya sebuah alat. Dan saya tidak akan pernah datang ke tempat anda! "Pengguna akaun lain bernama Ulrike Zimmerman juga melemparkan pendapat senada seperti Jane. "Apakah kalian semua sudah gila? Menyajikan makanan di atas tubuh perempuan tak hanya membuat selera makan hilang tetapi juga menjadikan tubuh mereka hanya sebatas objek promosi belaka! "

Pengguna lain, Lindsay Fairman menulis, "Menjijikkan, sungguh menjijikkan !! Perempuan bukan piring makanan !!! Perempuan adalah ibu dan anak perempuan dan harus dihormati. Boikot!"

Tak hanya wanita telanjang di atas meja, dalam foto yang mereka posting juga kelihatan beberapa model laki-laki dengan tubuh Athletic dengan seluar dalam minimum yang berbaur dengan bebas di acara tersebut bersama tetamu lain.
0 Komentar untuk "Bar ini Dikecam Karena Jadikan Wanita Telanjang Sebagai "Pinggan"nya"

 
Copyright © 2014 panas panas - All Rights Reserved
Template By Catatan Info